Elektrobus zza Wielkiego Muru

Elektrobus zza Wielkiego Muru

Yutong U12 to najnowszy model chińskiego producenta, który rocznie produkuje około dwunastu tysięcy pojazdów. Od jutra będą mogli przejechać się nim warszawiacy na trasie linii 106. Później będzie się pojawiał także między Ursusem i Nowym Miastem jako 178, a być może także na innych trasach obsługiwanych przez zajezdnię „Stalowa”.

Pojazd jest napędzany bezkobaltowymi bateriami, posiada też system rekuperacji energii podczas hamowania. Dzięki temu, według deklaracji producenta, może osiągać nawet 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Posiada wyposażenie wymagane przez Zarząd Transportu Miejskiego – przede wszystkim niską podłogę, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz klimatyzację. Dodatkowo z myślą o pasażerach, ładowarki USB, a dla kierowców specjalne kamery 360 stopni, zapewniające pełną kontrolę przestrzeni wokół pojazdu.

Miejskie Zakłady Autobusowe zamierzają w najbliższym czasie przeprowadzić długoterminowe testy elektrobusów innych marek, tym razem europejskich.

Stołeczny przewoźnik posiada obecnie, poza testowanym Yutongiem, aż 160 autobusów elektrycznych, co jest jednym z najlepszych wyników w Europie. Dzięki temu niemal 15 procent taboru jest zeroemisyjna – nie emituje do atmosfery spalin. Ich cechą charakterystyczną jest także, niemal bezgłośne, poruszanie.

Polecamy również:

Mistrzowie kierownicy z MZA Team
czytaj więcej
MZA razem z Legią

MZA razem z Legią

czytaj więcej
Zapraszamy na Noc Muzeów
czytaj więcej